Ο ΕΦΚΑ αλλάζει και αυτό αποτυπώνεται από τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας της εταιρείας Pulse για τον Φορέα. Ο Υποδιοικητής του e-ΕΦΚΑ κ. Νίκος Παγώνης μίλησε στο Newsbeast.gr για τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας ενώ παράλληλα αναφέρθηκε και στις ενέργειες που θα γίνουν το επόμενο διάστημα για την καλύτερη εξυπηρέτηση τόσο των ασφαλισμένων όσο και των υπαλλήλων του Φορέα. «ο e-ΕΦΚΑ αλλάζει, έχει βρει τον δρόμο του και προχωράει με σταθερά βήματα. Οι πολίτες αρχίζουν να το διαπιστώνουν στην πράξη» τόνισε ο Υποδιοικητής.

Αξίζει να σημειωθεί πως βάσει της έρευνας της Pulse, για πρώτη φορά οι θετικές γνώμες ήταν περισσότερες από τις αρνητικές για τον Φορέα.

Πιο αναλυτικά, το 46% όσων έχουν ασφαλιστική σχέση με τον e-ΕΦΚΑ θεωρεί πως τους τελευταίους 12 μήνες έχει βελτιωθεί η εξυπηρέτησή τους από τον Φορέα, έναντι 44% που θεωρούν πως δεν έχει βελτιωθεί. Στην ερώτηση για το κατά πόσον έχουν αποδώσει τα μέτρα για την επιτάχυνση της έκδοσης των εκκρεμών συντάξεων, το 44% θεωρεί πως έχουν αποδώσει έναντι 41% που θεωρεί πως δεν έχουν αποδώσει.

«Οι συντονισμένες παρεμβάσεις, η αποφασιστικότητα της πολιτικής ηγεσίας και της διοίκησης του e-ΕΦΚΑ και η προσπάθεια των εργαζομένων αρχίζουν να αφήνουν πλέον ορατό αποτύπωμα στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και στα δύο καθοριστικής σημασίας ζητήματα που όφειλε να διαχειριστεί με επιτυχία ο Φορέας: αφενός στην εκκαθάριση του «στοκ» των ληξιπρόθεσμων συντάξεων και αφετέρου στην κατακόρυφη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πολιτών» είπε ο κ. Παγώνης.

Σε παλαιότερες έρευνες οι αρνητικές γνώμες ήταν συντριπτικά περισσότερες από τις θετικές .

«Το γεγονός πως ο e-ΕΦΚΑ συγκεντρώνει το 48% των παραπόνων του ευρύτερου δημόσιου τομέα στον Συνήγορο του Πολίτη, τα ευρήματα της έρευνας αποτυπώνουν πως ο Φορέας κινείται πλέον στη σωστή κατεύθυνση. Έχει πολύ δρόμο ακόμη να διανύσει, αλλά βαδίζει, για την ακρίβεια τρέχει, στον σωστό δρόμο» εκτίμησε ο Υποδιοικητής του e-ΕΦΚΑ.

Σε ό,τι αφορά τις ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις, για τα έτη 2016, 2017, 2018 δεν υπάρχουν εκκρεμότητες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στο Newsbeast o Υποδιοικητής του e-ΕΦΚΑ

  • Για το 2019 απομένουν περίπου 1.500 συντάξεις, οι οποίες θα εκκαθαριστούν έως τα μέσα του μηνός.
  • Για το 2020 απομένουν περίπου 15.000 ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις, που θα έχουν μηδενιστεί έως την τελευταία εβδομάδα του μηνός.

Αναφορικά με τις περίπου 55.000 εναπομείνασες ληξιπρόθεσμες συντάξεις του 2021 επισήμανε πως « θα χρησιμοποιηθεί και το νέο εργαλείο των συντάξεων εμπιστοσύνης, με στόχο να ολοκληρωθεί η διαδικασία μέχρι τα τέλη Ιουλίου». «Στη συνέχεια όλες οι δυνάμεις του ΕΦΚΑ θα εστιάσουν στην έκδοση των περίπου 90.000 επικουρικών συντάξεων που απομένουν» πρόσθεσε ο κ. Παγώνης.

Στο επίπεδο της βελτίωσης της εξυπηρέτησης του πολίτη, υπάρχουν τα μεγάλα, τη χρησιμότητα των οποίων διαπιστώνει στις καθημερινές της συναλλαγές με τον Φορέα η πλειονότητα των περίπου 6,5 εκατομμυρίων ασφαλισμένων και συνταξιούχων του e-ΕΦΚΑ:

  • Η ψηφιακή μετάβαση του Φορέα με πάρα πολλές υπηρεσίες να προσφέρονται ψηφιακά και τη σχετική λίστα διαρκώς να εμπλουτίζεται, γλιτώνοντας χρόνο και ταλαιπωρία στους πολίτες αλλά και αποσυμφορίζοντας τις Τοπικές Διευθύνσεις του e-ΕΦΚΑ.
  • Η 24ωρη, δωρεάν Ενιαία Γραμμή Εξυπηρέτησης 1555 για όλους τους Φορείς του Υπουργείου Εργασίας, η οποία έχει απαντήσει περισσότερες από 2 εκατομμύρια κλήσεις στους δέκα μήνες της λειτουργίας της, με 8 στους 10 πολίτες να δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη χρήση της.
  • Η υπηρεσία εξυπηρέτησης μέσω βιντεοκλήσης myEFKAlive, για την οποία ολοκληρώθηκε και η πέμπτη φάση της επέκτασής της, περιλαμβάνοντας πλέον και την Κρήτη, την Πελοπόννησο και τις ηπειρωτικές περιοχές της Δυτικής Ελλάδας.

«Η κάλυψη έχει φτάσει πλέον σχεδόν στο 60% της Επικράτειας και έως το τέλος του έτους θα καλύπτει το σύνολό της» επισήμανε ο κ. Παγώνης.

Ωστόσο, «υπάρχουν όμως και τα μικρότερα, που ορίζουν τα μεγάλα, και αφορούν κυρίως τις πιο ευάλωτες ομάδες συμπολιτών μας και στα οποία γίνονται καθημερινά παρεμβάσεις για να λυθούν προβλήματα και παθογένειες χρόνων» ανέφερε ο Υποδιοικητής του e-ΕΦΚΑ.

Πρόσφατα θεσπίστηκε η απαλλαγή από επανεξέταση από τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) των πασχόντων από μη αναστρέψιμες παθήσεις, μετά και από σχετική παρέμβαση και συνεργασία με τον Συνήγορο του Πολίτη. Επιπλέον, βρίσκεται σε εξέλιξη μια μεγάλη παρέμβαση στα ΚΕΠΑ της Βόρειας Ελλάδας, ιδίως της Θεσσαλονίκης, που αφορά τόσο τις υλικοτεχνικές υποδομές όσο και την εκπαίδευση των εργαζομένων. Ο στόχος είναι να εξασφαλιστεί η ευκολότερη πρόσβαση για τα άτομα με αναπηρία και τους συνοδούς, οι καλύτερες δυνατές συνθήκες, τόσο για τους ίδιους όσο και για τους εργαζόμενους, και φυσικά η βελτίωση της εξυπηρέτησης.

Όσον αφορά τους υπαλλήλους του e- ΕΦΚΑ ο Υποδιοικητής παραδέχτηκε πως πολλοί εργαζόμενοι του Οργανισμού έχουν καταβάλει τεράστια προσπάθεια για να αρχίσει να αλλάζει η εντύπωση που έχουν οι πολίτες για τον Φορέα.

«Δεδηλωμένη πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας είναι να βραβεύσει το προσεχές διάστημα τους πιο παραγωγικούς υπαλλήλους, κάτι που θα επαναλαμβάνεται σε ετήσια βάση, ενώ έχουν θεσπιστεί και μπόνους για τους παραγωγικούς υπαλλήλους, παρέχοντάς τους επιπλέον κίνητρα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υποδιοικητής.

«Ο e-ΕΦΚΑ αλλάζει, έχει βρει τον δρόμο του και προχωράει με σταθερά βήματα. Οι πολίτες
αρχίζουν να το διαπιστώνουν στην πράξη»
κατέληξε ο κ. Παγώνης.

Ευδοκία Μύτιλη