Είτε «τον φεύγουν», είτε τον μεταθέτουν, ένα είναι σίγουρο. Τα πράγματα στη Ducati Corse αλλάζουν ριζικά. Μια πραγματική επανάσταση συντελείται, αλλά όχι «προλεταριακή», δηλαδή από κάτω. Αυτή η επανάσταση εκπορεύεται από πάνω, και δη από την κορυφή, τους ιδιοκτήτες, δηλαδή την Audi. Οι διευθυντές της οποίας το φέρουν βαρέως ότι έχασαν το Rossi μέσα από τα χέρια τους.

Τίποτα δεν είναι επίσημο ακόμη. Όμως εδώ και μήνες ήταν φανερό πως το 2012 θα αποτελέσει χρονιά-καμπή, αφού ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Ο Stoner έφυγε, ο Rossi ήρθε, τα αποτελέσματα όμως δεν ήρθαν, κι ο Rossi έφυγε…

Κάποιος πρέπει να την πληρώσει και στις εταιρείες τέτοιου μεγέθους σπάνια είναι ο δυνατός, ο «από πάνω». Ο θεσμός του αποδιοπομπαίου τράγου βαστάει καλά και ο «τράγος» σήμερα είναι, αν πιστέψουμε τον Stoner, ο Philipo Preziosi.

Ο Stoner υπερσπίστηκε τον Preziosi, λέγοντας στη Βαλένθια όταν ρωτήθηκε, ότι οι από πάνω δεν τους έδιναν ό,τι ζητούσαν, δεν υπήρχε προϋπολογισμός και γι’ αυτό έβγαζαν τη χρονιά με την ίδια μοτοσυκλέτα… Δηλαδή και ο Preziosi ζητούσε νέα ανταλλακτικά, αλλά… φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

Φταίει δεν φταίει ο Philippo, το περασμένο Σάββατο τα ιταλικά μοτοπεριοδικά γέμισαν άρθρα για την κοσμογονία στην Ducati. Όλα θα ανακοινωθούν μετά το τέλος των δοκιμών της Βαλένθια, έγραψαν.

«Οι νέοι ιδιοκτήτες της εταιρείας έχουν επιλέξει την ολοκληρωτική αναδιάρθρωση του αγωνιστικού τμήματος», ανέφερε το MotoSprint και το Moto.it. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν και τη μετακίνηση του Filippo Preziosi, που είτε αλλάζει αντικείμενο αλλά μένει στην Ducati, είτε απομακρύνεται τελείως, βλ. απολύεται.

Το πρώτο σενάριο φέρνει τον Preziosi να ηγείται ενός νέου προτζεκτ για την D16, που αφορά στην κατασκευή του νέου πλαισίου από την ελβετική Suter (Suter Racing Technology, ονομάζεται η εταιρεία).

Τώρα γιατί επελέγη (απευθείας από την Audi) η Suter, είναι άγνωστο και αιτία αποριών. Η εταιρεία κέρδισε μεν φέτος τον τίτλο στη Moto2, αλλά αυτό οφείλεται στο Marquez και όχι στο πλαίσιό της που είναι ξεπερασμένο. Μάλιστα, στα μέσα της σαιζόν μετά από πίεση των αναβατών, πολλές ομάδες το εγκατέλειψαν, προτιμώντας εκείνο της Kalex.

Επιπλέον η Suter είναι οπαδός των άκαμπτων πλαισίων, ενώ η D16 μάλλον χρειάζεται πιο ενδοτικό πλαίσιο. Και τέλος πάντων, το πιθανότερο είναι πλέον ότι για τα προβλήματα της Desmosedici κατά μεγάλο μέρος ευθύνεται ο ογκώδης V4 κινητήρας.

Θα περδικλωθεί (έχει ήδη;) η Audi, όντας άσχετη με τα μοτοσυκλετιστικά; Η απάντηση θα αρχίσει να διαφαίνεται τον επόμενο Φεβρουάριο, στα πρώτα δοκιμαστικά του 2013 στην Μαλαισία.

Ποιος θα αντικαταστήσει τον Preziosi στην Ducati Corse; Άγνωστο ακόμα. Ακούγεται πολύ το όνομα του Paolo Ciabatti, που τώρα απασχολείται στο παγκόσμιο Superbike και ήταν μέχρι την απόσυρση της Ducati επικεφαλής της εργοστασιακής ομάδας WSBK.

Πέρα από τα πρόσωπα όμως, οι αλλαγές αφορούν και την όλη διάρθρωση του πρότζεκτ MotoGP. Θα αλλάξει δηλαδή και η λειτουργική δομή της Corse, προσεγγίζοντας τα ιαπωνικά πρότυπα οργάνωσης. Δηλαδή θα δημιουργηθούν πολλά μικρότερα τμήματα που το καθένα θα είναι υπεύθυνο για ένα έργο και δεν θα υπόκεινται όλα μαζί στον κεντρικό έλεγχο ενός ατόμου.

Θυμάστε εκείνη την ηρωική συνάντηση Preziosi – Masao Furusawa…;