Σε νέες αγορές στρέφουν το ενδιαφέρον τους οι παράγοντες του τουρισμού εκτιμώντας ότι εξ ανατολών υπάρχει… χρυσάφι (Ινδία – Κίνα) και μπορεί τα επόμενα χρόνια να αποτελέσει μία καλή δεξαμενή τουριστών, οι οποίοι θα έρθουν να προστεθούν στους υπάρχοντες καλούς πελάτες της χώρας, δηλαδή τους Γερμανούς, Άγγλους, Αμερικάνους κ.ά.

Την ίδια στιγμή εξαιρετικό ποδαρικό έχει κάνει ο ελληνικός τουρισμός το πρώτο δίμηνο του 2024, με απόλυτους πρωταγωνιστές τους Γερμανούς και τους Αμερικανούς, ενώ Άγγλοι και Γάλλοι μάλλον γύρισαν την πλάτη στην Ελλάδα.

Την περασμένη εβδομάδα η Aegean ανακοίνωσε την αγορά τεσσάρων νέων αεροσκαφών τα οποία ως κύριο χαρακτηριστικό τους έχουν την αυτονομία για 7,5 ώρες, που θα τους επιτρέπει να φτάνουν μέχρι και τις μακρινές Ινδίες.

Σύμφωνα με την Aegean, τα εν λόγω αεροσκάφη θα μπορούν να φτάσουν και να εξυπηρετήσουν αγορές εκτός ΕΕ, που βρίσκονται κυρίως στα νότια αλλά και νοτιοανατολικά της Ελλάδας. Αυτά τα νέα και ειδικά διαμορφωμένα αεροσκάφη θα διαθέτουν μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμων, παρέχοντας μεγαλύτερη αυτονομία για πτήσεις.

Συγκεκριμένα, η χρήση τους θα αφορά προορισμούς στην περιοχή του Κόλπου, που περιλαμβάνονται ήδη στο δίκτυό της (π.χ. Ριάντ, Τζέντα, Ντουμπάι), είτε αποτελούν πιθανές, νέες, προσθήκες στην περιοχή (π.χ. Μπαχρέιν, Ντόχα, Ομάν), αλλά και νέους δυνητικούς προορισμούς στην Κεντρική Αφρική (π.χ. Λάγος, Ναϊρόμπι, Αντίς Αμπέμπα) ή και στην Ασία με δυνατότητα κάλυψης προορισμών όπως το Δελχί και η Βομβάη, στην Ινδία, ή το Αλμάτι, στο Καζακστάν.

Περιμένουμε αύξηση 15% ροών από την Ινδία

Για το πόσο μεγάλο ενδιαφέρον προσδίδεται στις προς Ανατολάς αγορές, φαίνεται και από την αναφορά που γίνεται στην ινδική αγορά μέσα από το ετήσιο Σχέδιο Δράσης του υπουργείου Τουρισμού για το 2024, που ενσωματώνεται στο Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού και προβλέπει η αύξηση των τουριστικών ροών να φτάσει το 15%.

Να σημειώνουμε ότι ο εξερχόμενος τουρισμός της Ινδίας έφτασε το προηγούμενο έτος τα 15,2 δισεκατομμύρια δολάρια, και η επιθυμία, κυρίως των ινδών πλουσίων να εξερευνήσουν διεθνείς προορισμούς παραμένει ισχυρή.

Σύμφωνα με έρευνα της Mackinsey, δε, χάρη στην αυξανόμενη ευημερία και την ταχέως αναπτυσσόμενη οικονομία της χώρας, η Ινδία θα αποτελέσει μια σημαντική παγκόσμια αγορά προέλευσης για ταξίδια αναψυχής τα επόμενα χρόνια.

Με πληθυσμό που ξεπερνά τα 1,4 δισεκατομμύρια, ο οποίος μάλιστα έχει μέση ηλικία τα 27,6 έτη -δέκα χρόνια νεότερος από τον πληθυσμό των περισσότερων μεγάλων οικονομιών- και με την προβλεπόμενη αύξηση του κατά κεφαλήν ΑΕΠ της χώρας, η Mackinsey εκτιμά ότι οι ινδοί τουρίστες θα μπορούσαν να πραγματοποιούν 80 έως 90 εκατομμύρια ταξίδια ετησίως έως το 2040.

Στην πρόβλεψη συνηγορεί και το γεγονός ότι προ πανδημίας η αγορά εξερχόμενων τουριστών της Ινδίας ήταν από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην Ασία. Ήδη από το 2022, κατάφερε να ανακτήσει το 61% των προ πανδημικών μεγεθών της -13 εκατομμύρια εξερχόμενους τουρίστες-, παρουσιάζοντας την ταχύτερη ανάκαμψη μεταξύ των περισσότερων ασιατικών χωρών.

Μία άλλη ισχυρή δύναμη είναι η Κίνα με τις προοπτικές να χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα θετικές. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι κατάφερε να ανακτήσει το 90% των προπανδημικών μεγεθών της και φέτος εκτιμάται ότι θα κινηθεί πολύ καλύτερα.

Ήδη από τις αρχές Απριλίου, η χώρα μας μπορεί να υποδεχτεί πάνω από 2.500 κινέζους τουρίστες εβδομαδιαίως χάρη στις απευθείας πτήσεις από το Πεκίνο και τη Σαγκάη της Air China. Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας, η Air China, ανακοίνωσε ουσιαστικά την επιστροφή των κινέζων τουριστών στην Ελλάδα μετά το 2019, και ύστερα από ένα μακρύ διάλειμμα λόγω πανδημίας.

Οι τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις που εκτελούσε πέρυσι αυξήθηκαν σε πέντε από την 1η Απριλίου, και μάλιστα με πολύ μεγαλύτερα αεροσκάφη (A350) διευρύνοντας αυτόματα τη χωρητικότητα κατά 128%.
Παράλληλα με την Air China μάλιστα, νέα δρομολόγια εγκαινιάζει και η Juneyao Air, με αποτέλεσμα οι δύο αερομεταφορείς να συνδέουν συνολικά την πρωτεύουσα της Ελλάδας με την Κίνα 8 φορές την εβδομάδα, χτίζοντας γέφυρες για σημαντική αύξηση των ροών.

Μόνο την περίοδο των ανοιξιάτικων διακοπών τους, ταξίδεψαν στο εξωτερικό 3,6 εκατ. κινέζοι τουρίστες.

Επιπλέον, η κινεζική αγορά προ πανδημίας συμπεριλαμβανόταν στις αναδυόμενες αγορές του ΔΑΑ, αν σκεφτεί κανείς ότι το 2015 από το αεροδρόμιο της Αθήνας πέρασαν 85.400 κινέζοι επιβάτες και ο αριθμός αυτός έφτασε τις 149.600 το 2019. Παρότι η πανδημία σταμάτησε αυτή τη φόρα, η περσινή χρονιά ήταν χρονιά ανάκαμψης, με τους κινέζους επιβάτες του ΔΑΑ να υπολείπονται μόλις 10% από τα προπανδημικά μεγέθη, τα οποία φέτος εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν.

Κυριάρχησαν Γερμανοί και Αμερικανοί

Το πρώτο δίμηνο του έτους, οι εισπράξεις από τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 48,7% και διαμορφώθηκαν στα 58,7 εκατ. ευρώ, οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 20,9% και διαμορφώθηκαν στα 46 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Γαλλία και τη Βρετανία μειώθηκαν κατά 12,9% και 11,7% αντίστοιχα και διαμορφώθηκαν στα 34,1 εκατ. ευρώ και στα 33,2 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά την ταξιδιωτική κίνηση Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2024, οι Γερμανοί αυξήθηκαν κατά 25,4% (132,7 χιλ. ταξιδιώτες), οι Αμερικανοί κατά 158,4% (95,7 χιλ. ταξιδιώτες), ενώ οι Γάλλοι και οι Βρετανοί που επισκέφτηκαν τη χώρα μας ήταν λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι καταγράφοντας μείωση 9,1% και 34,7% αντίστοιχα, με τις ταξιδιωτικές αφίξεις να διαμορφώνονται σε 69,9 χιλ. ταξιδιώτες και 64,6 χιλ. ταξιδιώτες.