Η Honda παρουσίασε το νέο Civic e:HEV, την 11η γενιά του εμβληματικού μοντέλου της. Με ιστορία 50 ετών, το νέο υβριδικό compact μοντέλο συνδυάζει ισχυρές επιδόσεις και αποδοτικότητα με βελτιωμένα επίπεδα άνεσης εσωτερικού, χρηστικότητας και σχεδιαστική φρεσκάδα.

Σχεδίαση

Το νέο Civic διαθέτει κομψή και σπορ σιλουέτα, που έχει επιτευχθεί με το χαμήλωμα της γραμμής του καπό κατά 25χλστ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ οι γυάλινες επιφάνειές του έχουν αυξηθεί δημιουργώντας την αίσθηση ενός φωτεινού και ευάερου εσωτερικού. Η επιβλητική σιλουέτα του συνδυάζεται με καλύτερη ορατότητα από τα πίσω καθίσματα.

Το κομψό προφίλ του αμαξώματος κάνει τα ελαστικά να φαίνονται μεγαλύτερα και σε συνδυασμό με το φαρδύτερο μετατρόχιο και τα πιο στενά τόξα των θόλων των τροχών, δίνει συνολικά σπορ εμφάνιση. Επίσης η οδηγοκεντρική φιλοσοφία του μοντέλου αποδεικνύεται και από τους πλαϊνούς καθρέπτες που είναι πλέον τοποθετημένοι απευθείας στις εμπρός πόρτες, συμβάλλοντας στη μείωση των περιττών τυφλών σημείων και υποστηρίζοντας την ασφάλεια οδηγών και επιβατών.

Honda

Το μεγαλύτερο κατά 35χλστ μεταξόνιο επέτρεψε στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν πιο μεγάλους και άνετους χώρους στην καμπίνα και την ίδια στιγμή να βελτιώσουν τη δυναμική απόδοση και την ευστάθεια σε ευθεία πορεία. Η πίσω πόρτα κατασκευάζεται τώρα από ρητίνη, ενώ χάρη στην εφαρμογή μιας νέας τεχνολογίας κατασκευής, το βάρος έχει μειωθεί κατά 20% συγκριτικά με το προηγούμενο Civic, κάτι το οποίο διευκολύνει το άνοιγμα και το κλείσιμο. Επιπρόσθετα, οι μεντεσέδες στήριξης έχουν μετακινηθεί προς τα έξω, συνεισφέροντας στην πιο ‘καθαρή’ αισθητική για τη γραμμή οροφής και την πιο κομψή σχεδίαση του πίσω τμήματος.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Civic, ο οριζόντιος σχεδιασμός του ταμπλό τονίζει το πλάτος της καμπίνας, ενώ χρησιμοποιούνται νέα, υψηλής ποιότητας υλικά, όπως η εντυπωσιακή μεταλλική λεπτομέρεια του αεραγωγού σε σχήμα πλέγματος που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό. Στην έκδοση Advance, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μία έγχρωμη, υψηλής ευκρίνειας οθόνη LCD 10,2 ιντσών για βελτιωμένη ορατότητα.

Το νέο Civic προσφέρει ένα διαισθητικό πακέτο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το μέγεθος της κεντρικής οθόνης αφής έχει αυξηθεί σε εννέα ίντσες ενώ, ενώ χάρη στην πιο εργονομική θέση της, είναι λιγότερο κουραστική για τα μάτια. Το σύστημα ολοκληρώνεται με συμβατότητα ασύρματων Apple CarPlay και Android Auto για να μπορούν οι επιβάτες να παραμένουν συνδεδεμένοι εν κινήσει. Επιπλέον, οι εκδόσεις Elegance και Sport φέρουν οκτώ ηχεία, ενώ η Advance διαθέτει 12 premium ηχεία BOSE για μία ηχητική εμπειρία αίθουσας συναυλιών.

Honda

Προηγμένο υβριδικό σύστημα

Η τεχνολογία e:HEV (hybrid electric vehicle) προσφέρεται στάνταρ και στο Civic περιλαμβάνει: μία νέα μπαταρία ιόντων λιθίου με 72 κυψέλες και δύο συμπαγείς, αλλά ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες σε συνδυασμό με ένα πρόσφατα εξελιγμένο 2λιτρο κινητήρα που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson.

Συνδυαστικά, το σύστημα μετάδοσης κίνησης αποδίδει μέγιστη ισχύ 184 ίππων και ροπή 315Nm. Η τελευταία έκδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης έχει αρκετά νέα στοιχεία στην αρχιτεκτονική του, τα οποία βοηθούν στην επίτευξη θερμικής απόδοσης που φτάνει το 41%.

Οι δύο ισχυροί ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται για να παρέχουν την κύρια κινητήρια δύναμη στο όχημα. Ο θερμικός κινητήρας ελέγχεται από μία συμπαγή μονάδα (Power Control) η οποία βρίσκεται τώρα κάτω από το καπό, μαζί με το υπόλοιπο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Κάτω από τα πίσω καθίσματα βρίσκεται η τελευταία έκδοση της μονάδας Intelligent Power Unit και παρά το ότι είναι μικρότερη και ελαφρύτερη, επωφελείται από την αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα.

Το σύστημα αυτό προσφέρει αίσθηση άμεσης ροπής και ισχυρής επιτάχυνσης, σε συνδυασμό με εξαιρετική αποδοτικότητα. Επίσης, έχει τη δυνατότητα να εναλλάσσεται απροβλημάτιστα μεταξύ των λειτουργιών EV, Hybrid και Engine, χωρίς καμία παρέμβαση από τον οδηγό. Τέσσερα προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Individual) mode, που επιτρέπει τον ανεξάρτητο έλεγχο του κινητήρα, του κιβωτίου και της οθόνης ενδείξεων, μπορούν να επιλέγονται από τον οδηγό, για προσαρμογή της απόκρισης του οχήματος ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Honda

Κεντρικό στοιχείο του συστήματος e:HEV είναι το κιβώτιο σταθερής σχέσης, το οποίο έχει σχεδιαστεί για ελαχιστοποίηση των μηχανικών τριβών και ελέγχεται από μία ευφυή μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU), η οποία βελτιστοποιεί το όχημα σε κάθε οδηγικό σενάριο. Το νέο Civic στοχεύει σε εκπομπές CO2 κάτω από 110 γραμμάρια το χιλιόμετρο, που αντιστοιχεί σε κατανάλωση κάτω από 5 λτ/100χλμ (WLTP). Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε επίσης στο σύστημα μετάδοσης κίνησης και στη διαχείριση του θορύβου, προκειμένου να επιτευχθεί ένα αθόρυβο και ήρεμο περιβάλλον στην καμπίνα, ενώ την ίδια στιγμή να βελτιώνεται η συνολική οδηγησιμότητα του οχήματος, με αποτέλεσμα ομαλή και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση.

Αυτό το σύστημα συνδυάζεται με ευστάθεια χαρακτηριστικό στοιχείο του δημοφιλούς μοντέλου. Το Civic 11ης γενιάς διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 35 χλστ και φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο σε σχέση με τον προκάτοχό του για βελτιωμένη απόδοση στην ευθεία και στις στροφές, ενώ οι νέοι σύνδεσμοι χαμηλής τριβής και τα αναθεωρημένα εμπρός αμορτισέρ ενισχύουν τη δυναμική αίσθηση του αυτοκινήτου. Το νέο μοντέλο θα υιοθετήσει μια πρόσφατα σχεδιασμένη δομή εμπρός καθισμάτων, παρέχοντας μεγαλύτερη σταθερότητα στο σώμα και άνεση στους επιβάτες.

Εξοπλισμός ασφαλείας

Το νέο Civic διαθέτει το πακέτο χαρακτηριστικών ασφάλειας και βοηθημάτων οδηγού Honda Sensing. Μία νέα, εμπρός ευρυγώνια κάμερα 100 μοιρών και η αναβαθμισμένη τεχνολογία αναγνώρισης βελτιώνουν την ικανότητα του ήματος να εντοπίζει πεζούς, διαγραμμίσεις του δρόμου, όρια των δρόμων, και άλλα οχήματα όπως μοτοσυκλέτες και ποδήλατα. Επίσης, εφοδιάζεται με αισθητήρες sonar (τέσσερις μπροστά και τέσσερις πίσω). Πλέον του βελτιωμένου Collision Mitigation Braking System, του Lane Keep Assist και της τεχνολογίας i-ACC, τα συστήματα Low Speed Braking Control, Blind Spot Information, Cross Traffic Monitor και Traffic Jam Assist είναι οι νέες προσθήκες στην ολοκληρωμένη προσφορά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας του νέου μοντέλου.

Εκτός από τη νέα τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας, νέα δομικά στοιχεία έχουν επίσης ενσωματωθεί ώστε να επιτυγχάνεται συμμόρφωση με τα αυστηρά πρότυπα ασφάλειας του Euro NCAP. Μεταξύ αυτών είναι: πρόσθετες δοκοί στις πόρτες που βελτιώνουν την προστασία σε πλευρικές συγκρούσεις, ελάσματα ασφαλείας στον εμπρός προφυλακτήρα που απορροφούν την ενέργεια σύγκρουσης για το περιορισμό των τραυματισμών των γονάτων και των κάτω άκρων, συνολικά 11 αερόσακοι, μεταξύ των οποίων πλευρικοί για τα πίσω καθίσματα, αερόσακοι γονάτων για τα εμπρός καθίσματα για τον περιορισμό των τραυματισμών σε μία εμπρόσθια σύγκρουση και ένας εμπρός κεντρικός αερόσακος για το κάθισμα του οδηγού που εμποδίζει τον οδηγό να πέσει πάνω στο συνοδηγό σε μία πλευρική σύγκρουση.

Το νέο Civic θα φτάσει στην Ευρώπη το φθινόπωρο του 2022.